عکاسخونه

به عکاسخونه خوش آمدید...

عکاسخونه

به عکاسخونه خوش آمدید...

معرفی کتاب های عکاسی

امروزه افراد زیادی هستند که می خواهند عکاسی را به صورت خودآموز یاد بگیرند. این افراد به دبنال کتاب های خاصی هستند تا بتوانند با تکنیک های این حرفه جذاب بهتر آشنا شوند.

اکثر کتاب های عکاسی هزینه بالایی دارند یا فقط به زبان انگلیسی منتشر شده اند و ترجمه نشده اند. بنابراین معرفی کتاب های خوب برای علاقه مندان به عکاسی لازم به نظر می رشد. برخی از مهمترین کتاب های عکاسی به شرح زیر هستند.


  • نور پردازی در عکاسی -  انواع نورپردازی عکاسی پرتره با فلاش

نورپردازی در عکاسی پرتره اهمیت فراوانی دارد. اگر به دنبال یک کتاب آموزش نورپردازی هستید که خیلی خلاصه و ساده به شما بگوید برای گرفتن نمونه عکس های پرتره، هم در آتلیه و هم فضای باز، از چه تجهیزات و چیدمان نورپردازی ای (مثل فلاش، سافت باکس و…) استفاده شده، اگر هنوز نمی‌دانید که مهم‌ترین مطلب در عکاسی نورپردازی است، فرصت و لذت مطالعه این کتاب را از دست ندهید.

این کتاب که در آن به نورپردازی بهتر در عکاسی پرداخته است. نورپردازی در عکاسی برای روشن کردن سوژه نیست. بلکه برای تاکید بر سطوح، شکل و جنس سوژه و حتی کم‌تر به چشم آمدن آن است. ما می‌توانیم با ایجاد سایه روشن، آثاری زیبا، خیره کننده و رویایی خلق کنیم. با نورپردازی آگاهانه و هنرمندانه می‌توان توجه بیننده را به نقاط خاص در تصویر گرفته شده جلب کرد. همچنین می‌توانیم کوتاه را بلند، بلند را کوتاه، چاق را لاغر و لاغر را چاق فربه نشان دهیم و ظاهر سوژه را کاملا تغییر دهیم.

شاید شما عکاسی در محیط‌های کم نور یا خیلی نورانی را انتخاب کرده باشید، ولی برای خلق تصاویر جذاب‌تر دچار مشکل شده باشید، پس به خواندن این کتاب بپردازید.


  • ۵۰ روش نورپردازی برای عکاسی پرتره

کتاب ۵۰ روش نورپردازی برای عکاسی پرتره به شما روش طراحی نور پردازی و دیاگرام ها را آموزش می دهد. این کتاب راهنما شامل تمامی نکته های لازم برای عکاسی پرتره زیبا و موفق می باشد. این کتاب به شما تکنیک های ساخت سایه روشن برای طراحی عکس های پرتره حرفه ای را آموزش می دهد.

یکی از سوالات مهم در عکاسی پرتره این است که چگونه می توانید سایه زیر چشم و پانه را نمایان کنید؟ و چطور می توانید یک عکس پرتره رمانتیک و عاشقانه از خانم ها تهیه کنید؟ این کتاب به شما روش های نورپردازی برای حل این مشکلات را آموزش می دهد.


  • هک عکاسی

کتاب هک عکاسی از مایک نیوتون به شما کمک خواهد کرد که طی ۱۰ گام و آموزش ساده عکاسی خود را ارتقا دهید. در این کتاب از اطلاعات تکنیکی پیچیده و جزئیات اضافی خبری نیست. متن کتاب روان بوده و همراه با مثال و عکس قصد در بهبود عکاسی شما دارد. این کتاب «هک عکاسی نام گذاری شده چراکه ساعت ها آزمون و خطا را از راه شما بر خواهد داشت.


  • بوکه
این کتاب در بیان ساده، راهنمایی است که با توضیح روند بوکه، کمک می کند تعدادی از موانع بازدارنده را بشکنید تا بتوانید از این روش به صورت خلاقانه استفاده کنید. این یک تکنیک زیبا است و روشی است که این روزها بیشتر و بیشتر در عکاسی منظره (شاخه ای که عموما در آن از عمق میدان های زیاد استفاده می شد) می بینم. همان طور که من عکاسی منظره را برای تجربه بوکه انتخاب کردم، شما می توانید این دانش را فرا بگیرید و در شاخه عکاسی دلخواهتان امتحانش کنید.

  • ترکیب بندی در عکاسی – لوری اکسل

  • عکاسی مقدماتی





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد